Walra verbetert omzet sterk op webshop en marketplaces door gebruik datagedreven marketing

In het kort

De kracht van zacht, al sinds 1873 is dat waar Walra om draait. Bekend geworden om de kwaliteit en het spaarprogramma rondom de uitzet in de jaren 60. Met een breed assortiment in beddengoed, badgoed en keukentextiel ontvangt Walra maandelijks honderdduizenden bezoekers op hun website. Als een van de grootste textielleveranciers in Nederland levert Vespo zowel B2B als B2C via de merken Walra, Dindi en Byrklund op eigen webshops en via plaza’s (Bol, Amazon NL & DE en Leenbakker).

120%
Websitebezoekers
32%
Conversiepercentage
51%
Verbeterde ROAS

De uitdaging

Sinds corona was er een sterke vraag naar uitbreiding op online gebied en werd Wolfs & Wolfs gevraagd om te ondersteunen bij het versterken en uitbreiden van de online marketing

De oplossing

Om het online aandeel van de omzet verder te laten groeien ondersteunt Wolfs & Wolfs in de online marketing strategie en uitwerking op zowel de webshop als verschillende plaza’s waarbij alle data inzichtelijk gemaakt is en keuzes altijd op deze data gebaseerd worden.

Wolfs & Wolfs ondersteund Walra, Dindi en Byrklund op de volgende gebieden:

  • Performance Marketing
  • Always On Ads
  • Seasonal campaigns
  • E-Commerce management
  • Conversieoptimalisatie
  • Prognotisering
  • Dashboarding
  • Plaza management
  • Bol.com
  • Amazon Nederland & Duitsland
  • Overige plaza’s in Nederland
  • SEO Optimalisatie

Door slim gebruik te maken van automations en retargeting worden bezoekers zonder aankoop steeds opnieuw getarget om alsnog tot aankoop over te gaan. Data is realtime zichtbaar wat ervoor zorgt dat alle data inzichtelijk is en er continu keuzes op basis van deze inzichten gemaakt kunnen worden. Denk hierbij aan impressies, bereik, doorklikratio, websitebezoekers, conversieratio, gemiddelde orderwaarde, ROAS, POAS en TACOS.

Ik ken weinig mensen zo daadkrachtig en commercieel op een datagedreven manier. Door resultaatgericht en hands-on te werken hebben we in korte tijd waanzinnige resultaten neergezet. Ondernemend, teamplayer en can-do mentaliteit zijn maar een paar van de redenen waarom je met deze heren in korte tijd, grote stappen kan maken voor je e-commerce doelstellingen.
Resi Hoeks - Marketing Manager

Het resultaat

Een sterke omzetstijging jaar op jaar (2021 vs 2022), stijging van het conversiepercentage van 32% en 120% meer websitebezoekers via de webshop. Daarnaast een mooie omzetstijging op Bol.com en Amazon met een vergelijkbare TACOS (% advertentiekosten) dan het jaar ervoor.

Deze cijfers ook voor jouw bedrijf?

Dat kan. Wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken en koppelen hier altijd kosteloos een voorstel aan. Zo weet jij altijd waar je aan toe bent, en zit je nergens aan vast.

120%
Websitebezoekers
32%
Conversiepercentage
51%
Verbeterde ROAS

Neem contact op
of laat een bericht achter

Gelukt!
Bedankt voor je interesse.
We nemen spoedig contact met je op!
Oops! Something went wrong while submitting the form.