“Vroeger” gooide je een vacature online en wachtte je rustig af tot meerdere kandidaten een uitgebreide sollicitatie, inclusief motivatie aanleverden waarna je na 3 weken een keuze kon maken wie je op 1e gesprek wilde laten komen. Herkenbaar?
“Vroeger” gooide je een vacature online en wachtte je rustig af tot meerdere kandidaten een uitgebreide sollicitatie, inclusief motivatie aanleverden waarna je na 3 weken een keuze kon maken wie je op 1e gesprek wilde laten komen. Herkenbaar? Die tijd is voorbij. Potentiële werknemers hebben tegenwoordig de keuze uit talloze vacatures met bijbehorend verschillende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. De markt is schaars wat betekent dat een bedrijf eerder bij een potentiële werknemer moet solliciteren dan andersom. En drie weken wachten tot je een reactie geeft? Te laat! De markt verandert voortdurend waardoor het belangrijk is om hier op een juiste manier op in te spelen.De werkloosheid is op dit historisch laag, vacaturebanken stromen over. En toch wisselde 20% het afgelopen jaar van baan, vaak zonder te solliciteren.Veel bedrijven focussen nog op de actief werkzoekenden, terwijl passief werkzoekenden vaak open staan voor een nieuwe baan of in ieder geval het gesprek aan willen gaan.Een sterk verhaal en benadering op het juiste moment is hierbij erg belangrijk. Net die advertentie in beeld krijgen van die toffe functie na weer een deprimerend gesprek met je huidige baas?
Samen met ENTER Detachering ontwikkelde Wolfs & Wolfs Marketing een plan om zowel de actief werkzoekende als passief werkzoekende op een juiste manier te bereiken.
Growth hacking werd opgestart op social media, lange sollicitatieformulieren waren verleden tijd en er werd een structuur opgebouwd waarbij opvolging al binnen 1 werkdag plaats vond. Tegelijkertijd werd een plan uitgerold om de naamsbekendheid van ENTER te vergroten, structureel meer websitebezoekers te ontvangen en het aantal actieve sollicitaties te verhogen.
Diverse nieuwe medewekers voor ENTER die niet actief op zoek waren naar een nieuwe uitdaging zijn geholpen aan een nieuwe uitdaging. Het aantal online sollicitaties is flink gestegen en het aantal websitebezoekers significant verhoogd.
Dat kan. Wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken en koppelen hier altijd kosteloos een voorstel aan. Zo weet jij altijd waar je aan toe bent, en zit je nergens aan vast.